keskiviikko 13. helmikuuta 2013

varis

leikkaan hiukseni poikki
ja niiden mukana valuvan ruosteisen veden
annan muodostua jalkoihini lätäköksi

tässä minä seison paljain jaloin
oman riittämättömyyteni jäljissä
miksi kuivaisin mitään?

riisukaa pois nämä vaatteet
voin seistä tässä ilmankin
tulkaa ja ottakaa kuvia:

"Vettä valuva tyttö, jonka hiukset ovat kappaleina hänen ympärillään -
varpaat ovat kylmästä punaiset, mutta
kädet yltävät koskemaan yli lentävää varista."

käteni ovat tummuneet kaikista valottomista seinistä
joiden varjossa olen virunut
mutta ei enää kauan

ei enää kauan
nyt kun olen ottanut kiinni lentävän variksen ja leikannut hiukseni
nyt kun olen nostanut jalkani ruosteisesta vedestä ja astellut pois
nyt kun olen ravistanut ranteistani metalliset lukot
avannut nyrkkini jossa on musta sulka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti